More

Mixtape of the Month

Mpmania Mix 39

Mpmania Mix 39

DMX – “Take Control” (ft. Snoop Dogg) [Audio, Lyrics]

Off DMX’s posthumous body of work is the “Take Control” featuring Snoop Dogg and produced by dEnAun & Swizz Beatz. Listen, stream, buy, read the lyrics, mp3 download the song.

Dmx Take Control

Dmx Take Control

DMX is one of the most beloved figures in hip-hop history. His passing has brought great sadness to the hip-hop community, and over the past month or so, fans have been wondering if and when posthumous material would be released. When Swizz Beatz announced he would be executive producing an album called Exodus, there was a lot to be excited about. Fans were heavily anticipating the arrival of the project and on Friday, Swizz and X’s estate delivered. Numerous songs have made a great first impression, including “Take Control” which features Snoop Dogg, and even a Marvin Gaye sample.

The sample in question comes from the track “Sexual Healing,” which is a pretty good indication of the vibe of the song. In their verses, X and Snopp speak directly to their partners as they go into intimate directions with their storytelling. These verses are tightly written and with both men staying on topic, “Take Control” proves to be a cohesive track with some great production.

DMX – Take Control (ft. Snoop Dogg) (prod. dEnAun & Swizz Beatz)

Lyrics

[Intro: Marvin Gaye & DMX]
Wake up, wake up
Get up, get up
Wake up, wake up (I got something for you baby)
Oh baby, now, let’s get down tonight
Ooh
Uh, uh
It’s some sexy shit right here baby, you know?
Yeah, uh

[Chorus: Marvin Gaye & DMX]
‘Cause when I get that feeling, ooh
I’ma have to talk to ’em on this one, uh, okay
I can tell you, darling, come take control (Uh)
Of my body and mind, just grab a hold
I need some loving (Get up, get up)
I need some loving (Wake up, wake up)
I need some loving (Get up, get up)
I need some loving (Wake up, wake up)

[Verse 1: DMX]
Uh, look here, bitches come and bitches go (Uh-huh)
Got ’em flying in from L.A. to YO (Yeah)
Kinda surprised when you was knocking at the door
‘Cause I ain’t even know you was gone, I’m like, “Where the fuck’d you go?”
What was that? Do I miss you? Do you want me to?
I’ma say yes, it must be what you want me to do
With them bullshit questions, ignorant suggestions
You don’t give a nigga the impression that you wanna see me stressin’
You about to learn a lesson, get on some new shit like
One more fuckin’ headache, I’ma get me a new bitch who care
Relax, boo-boo, keep shit moving (Shh)
‘Cause what you see in the mirror is what I don’t mind losing (Okay)

[Chorus: Marvin Gaye]
‘Cause when I get that feeling, ooh
I can tell you, darling, come take control
Of my body and mind, just grab a hold
I need some loving (Get up, get up)
I need some loving (Wake up, wake up)
I need some loving (Get up, get up)
I need some loving (Wake up, wake up)

[Verse 2: Snoop Dogg]
Lovey-dovey, you love me, love me, you’re thinking of me
I put my dick on your back, see, ain’t no sleeping on me
Block-block, knock-knock, it don’t stop
I lift your shirt up, skirt up and make your ass drop
On all 4s, red wine with a blue rose
Shit cool, a Pitbull with a red nose
Man, it’s so hectic
I slip out and slip back in to redirect it, connect it
From the hip to the dip
She say she wanna fuck with a Crip like Nip, so I dip
Yeah, I bark and I bail
And get back into the ocean like a shark or a whale
Don’t tell (Shh)

[Chorus: Marvin Gaye]
‘Cause when I get that feeling, ooh
I can tell you, darling, come take control
Of my body and mind, just grab a hold
I need some loving (Get up, get up)
I need some loving (Wake up, wake up)
I need some loving (Get up, get up)
I need some loving (Wake up, wake up)

[Verse 3: DMX]
Okay, what you hate about me is what you love about me
Worship the ground I walk on, don’t give a fuck about me
Playing with my heart, man, that’s a dangerous game (For real)
Put this dick up in your stomach, have you saying my name
Have you like (Ayy, papi) nothing gon’ stop me
Gorilla-fuck that ass, leave the pussy sloppy
Sucker for love, not me, I ain’t that nigga
Send you back to your baby father, hatin’ that nigga
He like, “Why you always mad?” You know why
Because he’s not me, you know I
Would never be that nigga that’s home watching the kids
While my wife was in the street sucking another nigga dick, damn

[Chorus: Marvin Gaye]
‘Cause when I get that feeling, ooh
I can tell you, darling, come take control
Of my body and mind, just grab a hold
I need some loving (Get up, get up)
I need some loving (Wake up, wake up)
I need some loving (Get up, get up)
I need some loving (Wake up, wake up)

[Outro: DMX]
Man, that’s when you come in and wake her up with the dick
You know what I’m saying, not another word
Just slide in the bed and wake her up with the dick
Like, get up, boo-boo
Get up, boo-boo, haha
Get up! X, baby! You know what it is

Written By

Web/ Graphics/ Apps | Lyricist | Producer | Social Media Marketer | Text Me Your Gfs No, Imma tell her the rest

View All Articles
S
C
Leave a Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *