Killer Mike Drops Track “Maynard Vignette” With T.I., J.I.D, & Jacquees

Date 2023-09-21

Category Foreign Music Download, Lyrics, Music Video, New Music (Mp3 Download)

From the deluxe version of Killer Mike’s MICHAEL album is the “MAYNARD VIGNETTE” track T.I, JID, & Jacquees. The piece of music Julian Cruz & SKUFL. Listen, stream, buy the track, mp3 download.

Killer Mike is undoubtedly a heavyweight in the rap game, known for his lyrical prowess and thought-provoking content. His recent album, “MICHAEL,” was a testament to his enduring talent and cemented his status as one of the best in the industry. Now, he’s back with a surprise deluxe track that’s bound to get fans buzzing.

Titled “Maynard Vignette,” this track is a remarkable collaboration that sees Killer Mike assembling a dream team of fellow artists. Joining him on this musical journey are none other than T.I., J.I.D, and Jacquees. It’s a combination that promises to deliver something truly special, and it doesn’t disappoint.

“Maynard Vignette” is a beautiful and introspective piece of music. It offers listeners a glimpse into Killer Mike’s world, delving into the adversity he’s faced along the way. T.I. and J.I.D deliver compelling guest verses that seamlessly complement Killer Mike’s storytelling. Meanwhile, Jacquees takes charge of the hook, delivering a soulful and captivating performance.

This unexpected release serves as a testament to Killer Mike’s dedication to his craft and his ability to assemble a talented lineup of collaborators. “Maynard Vignette” is a track that’s bound to captivate fans old and new, showcasing the artistry and skill of these remarkable artists.

For those who appreciate thought-provoking lyrics and exceptional storytelling in hip-hop, “Maynard Vignette” is a must-listen. So, don’t miss out on this surprise deluxe track from Killer Mike featuring T.I., J.I.D, and Jacquees. It’s a musical experience that’s sure to leave a lasting impression.

Killer Mike – MAYNARD VIGNETTE (ft. T.I, JID, & Jacquees) (prod. Julian Cruz & SKUFL)

Get the song

15 September 2023
1 Song, 4 minutes
℗ 2023 VLNS, LLC., Under exclusive license to Loma Vista Recordings. Distributed by Concord.

Watch the visuals

Lyrics

[Intro: Jacquees]
Oh
Oh
Oh
Oh
Oh, oh-oh, oh
Yeah
Jacquees said, yeah, yeah

[Verse 1: Killer Mike]
I’m a young, Black Maynard, mama gospel singer
Daddy dope slanger, born from the anger
Tryna work a angle, get up out of danger
Hand on the pistol, the trigger hold the finger
Movin’ like a surgeon, got life and death in hand
‘Cause I done seen the serpents put a hit on they best friend
But ain’t that the way it go? Either that or a raggedy ho
Or a rat-ass nigga with a rat-ass wife, workin’ for them rat-ass folk
Repent, the end is near, the Bible says it clear
My mama says it’s right, but she think Jesus white
She workin’ like a slave, her preacher stupid paid
I’m tryna get stupid rich, tryna do stupid shit
Try and ball, bitch, forever, whenever, however
Old pride country nigga, campaign presidential
My goal is to be a winner, I’m grindin’ through the winter
‘Cause ain’t no Rolex ever gettin’ bought with the word, I might offend her

[Chorus: Jacquees]
If you know what it took, all these risks, all these chances
Streets helped me, raised to go and change my circumstances
Straight from the city, we done took it ‘cross the planet
I’m guessin’ that’s how God works, no way we could’ve planned it, no
Mama, look at me now
Your baby boy is more than just a problem child
No, I can’t slow down, no (No, I can’t slow down)

[Verse 2: T.I.]
Yeah, we the leaders, they just follow
Came in on some pop my collar, talk a lot of shit
I’m confident that I could run the table if I never gave the world the politics
In the eighties, who would’ve ever thought I’d do it big as my father did?
Raised on some “stay solid” shit, used to make plays by the colleges
James P. Brawley, Mayson Turner, on Sunset Road, I was a major earner
Nigga, my life full of highlights, if it was a book, it’d be a page-turner (Shee)
Grew up in the age of the dope boy
Don’t be tryna kept me down, we don’t go for it
Ain’t gonna tolerate no ho shit
Don’t give a damn where you from, nigga, go back
I can still remember buyin’ that Cutlass
Bumpin’ Al Green, Bobby Womack
And when it broke down, find a way to ride still
And all it cost a nigga was a dub sack
Got a problem, Glock pressin’ on your mustache
Bet you get bust at like a bus pass
I’m from the town where before you drown, you get a hundred bags cheap and put it down, king

[Chorus: Jacquees]
If you know what it took, all these risks, all these chances
Streets helped me, raised to go and change my circumstances
Straight from the city, we done took it ‘cross the planet
I’m guessin’ that’s how God works, no way we could’ve planned it, no
Mama, look at me now
Your baby boy is more than just a problem child
No, I can’t slow down, no (No, I can’t slow down)

[Post-Chorus: Jacquees & JID]
They know the campaign strong, they know the campaign strong
They know the campaign strong, they know this campaign strong
Uh, look

[Verse 3: JID]
We ain’t never had it all, my daddy ain’t ever have a steady job
Ex-felon while he still in fall, he got out in ’83 or ’84
Left them crackers tellin’ every nigga born should be in a cell
‘Cause they sellin’ somethin’ or they shootin’ shells
Stealin’ somethin’ ’cause he tryna give, killin’ somethin’ ’cause he tryna live
Mama feedin’, save the kids, auntie Donna daughter would babysit
Maybe shit’ll be better, we build up the ghetto
Put together cheddar and make it legit
Who gon’ wanna live a day in this shit when it’s people dyin’ every day in this bitch?
Now I see what you was sayin’, it, “bum-bum-bum-bum” with the K in the 6
Growin’ pain, pourin’ rain on my wrist
Offer more, then boy, you more than a lick
Feel like I’m watchin’ a movie, but love it in real time, Toni Morrison shit
Tell me more about the war, the wins, I know the stories of the horrors we in
Now we goin’ for the glory, I’m on a victorious binge
Follow me until the end

[Chorus: Jacquees]
If you know what it took, all these risks, all these chances
Streets helped me, raised to go and change my circumstances
Straight from the city, we done took it ‘cross the planet
I’m guessin’ that’s how God works, no way we could’ve planned it, no
Mama, look at me now
Your baby boy is more than just a problem child (Way more)
No, I can’t slow down, no (No, I can’t slow down)

[Post-Chorus: Jacquees]
They know the campaign strong, they know the campaign strong
They know the campaign strong, they know this campaign strong

+Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *